Kluffins

kladdiga chokladmuffins (kladdkakemuffins)
Ca 10 st kanske.
Tar ungefär en halvtimme att göra om du inte är alltför långsam.

Ingridienser:
100g margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
2 dl mjöl
4 msk kakao
1 krm salt
1 1/2 tsk vanillinsocker


Gör så här:

Sätt på ugnen på 225 grader.

Börja smält margarinet. Häll inte i.

Knäck 2 ägg. Innehållet ska i bunken, skalen kan du kasta bort.

Häll i sockret.

Vispa duktigt tills det blir lite fluffigt.

Häll i resten av alla ingridienser, inklusive margarinet.

Vispa ännu duktigare.

Nu borde smeten vara brun och smaka gott, annars är jag rädd att du har gjort fel.

Ställ ut lämpligt antal formar på en plåt och häll sedan lite av smeten i en form i taget.

När smeten nästan är slut kan du äte upp resten och ställa in dina muffins i ugnen i 10 minuter.

Om du vill kan du trycka ner ett bär eller en liten chokladbit i varje muffins innan du ställer in dem i ugnen.

 

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: You should know, your dearly beloved Blue thing who you have missed passionatly

Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay Kladdis (L)(L) Hata godislöfte. Jag älskar min Yuki till och med mer än jag älskar kladdis =D. Yaaay, jag harfått träffa Yuki =D. LOVELLOVELOVE YUKI =D. Hehehe. Du får inte kolla, moehahahaha (evil) =D <3

2010-05-15 @ 21:22:42
Postat av: Alva<3

Hahahahaha, rolig<3 Bra recept ;)

2011-03-24 @ 14:51:00
URL: http://alvaspopcorn.blogg.se/
Postat av: Jojo

Jäkligt goa kluffins, bra namn!!! ^^

2011-03-26 @ 10:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0